Har man inte dreads så får man

Jag är fortfarande kvar i Skåne och börjar nu få sjuklig hemlängtan. Caroline kom på besök i helgen och tillsammans missade vi Kristina Lugn och Jesper Svenbro men såg istället andra kändisar och drack öl på uteservering trots att det var storm (Malmö är ju så kontinentalt). Det var väldigt trevligt med besök men det känns ännu ensammare i mitt lilla rum nu. Stormen tycks dock ha bedarrat och det är bara vanligt blåsigt malmöväder nu (bad hair day für alle).

Idag skulle vi haft studiebesök på ett tryckeri men det blev inställt. Tyvärr visste inte jag att det var det förrän jag hade åkt till Lund och mötte en kursare som precis hade fått reda på att det inte blev något besök. Och eftersom inget i Skåne är lika bra som i mitt älskade Stockholm kunde jag naturligtvis inte åka tillbaka till Malmö på samma biljett utan fick glatt köpa en ny biljett. Jag är inte gjord av pengar.

När jag kommer hem ska jag illustrera helgens eskapader med fotografier.

Ett svar

  1. Det var fantastiskt trevligt att besöka dig, nu peppar jag inför påsken!

Lämna en kommentar