En dag i en bilinnehavares liv

Det har varit en intensiv dag som började lugnt med sovmorgon och lyxfrukost. Jag och Caroline åkte till Kristianstad för att insupa småstadslivet i ruskvädret. Vi flanerade och åt bagels och praliner. Allt var frid och fröjd, jag köpte strumpbyxor och en blus på rea. Vi åkte tillbaka till stugan och får vattenplaning på motorvägen, läskigt men jag parerar och det går fint.

När vi så kom fram och jag svängde in på tomten (i ca 5km/h!) hörs ett distinkt KLONK! och bilen skumpar till. ”Hoppas att vi inte körde på något”, sa jag. ”Bara det lösa avgassytemet” svarade verkligheten. Avgasröret och ljuddämparen hade lossnat och liksom börjts bakåt när vi körde fram, det satt dock fortfarande fast i några slags gummistroppar.

avgas.gif

Nu hade det börjat att ösregna och marken var mer leråker än gräsmatta. Och där fick jag kräla för att skära loss ljuddämparen och avgasröret från gummistropparna. Det är roligt nästan jämt. Men jag fick loss det och imorgon ska jag till verkstaden och på fredag ska jag byta till vinterdäck och besiktiga bilen. Macho, macho me.

P.S. Lägenheten är såld! Go team, go!

Ett svar

  1. jag förstår att detta säkert var en dramatisk och jobbig händelse. men denna mening: ”“Hoppas att vi inte körde på något”, sa jag. “Bara det lösa avgassytemet” svarade verkligheten.” var typ det roligaste jag läst på hela dan! perfekt denna gråa och kalla fredag!!

Lämna en kommentar