När Joseph Heller frilansar som web-administratör

Jag har ju gjort allt nu. Allt för att kunna få en billig bostad i Lund till nästa termin. Jag har gått med i en nation och betalat kåravgiften. Jag har registrerat mig på afb.se. Jag har försökt göra en bostadsansökan men det är här allt skiter sig. För när jag fyller i formuläret saknas det fält för namn och efternamn och därför får jag hela tiden detta felmeddelande:
Följande fel har inträffat:
– Förnamn är en obligatorisk uppgift.
– Efternamn är en obligatorisk uppgift.
– Du måste ange minst 4 tecken för Förnamn och Efternamn tillsammans.

Igår ringde jag helt sonika och pratade med en man på kundservice som lovade att de skulle lägga in mina uppgifter manuellt om jag mejlade in dem. Jag blev mycket förvånad och glatt överraskad över att det gick så smidigt. Så då mejlade jag dem och fick till svar:
Hej Amanda,
Tack för ditt mail.
Vill du lite kort beskriva vad det är som har gått fel/ inte fungerar?
Med vänlig hälsning / Kind regards
STIFTELSEN AF BOSTÄDER

Och jag svarar och förklarar. Och får till svar:
Hej Amanda!
Det tekniska problemet ska nu vara löst så att du kan göra en bostadsansökan på hemsidan. Vill du prova igen.
Med vänlig hälsning/Kind regards
STIFTELSEN AF BOSTÄDER

Och, NEJ, det vill jag inte för ni lovade att fixa det. Och visst, jag försöker väl men inget är åtgärdat. Om inte åtgärdat betyder ”vi har inte gjort ett skit” på skånska.

Men jag googlade på mig själv och hittade det här och det här. Och det är ju skoj!

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar